zondag 19 januari 2014

Ik GRIT. Jij GRIT. Wij GRITTEN.

"Komt Patricia ook nog GRITTEN vanochtend?" vraagt iemand. Waarop een ander reageert: "Ze heeft afgelopen woensdag Ge- GRIT dus ik denk van niet." OMG, waar gaat het over zal je denken. Ik sta samen met een groep andere mensen te kijken naar de les Bodypump die nog bezig is en te wachten op de volgende les. GRIT Strength. Ik sta te popelen om eindelijk eens de GRIT training te ervaren maar als ik mensen vertel dat het mijn 1e keer is, trekken ze allemaal zo'n blik vol medelijden en wensen ze me sterkte. Maar hallo (!!) Ik ben een powerwoman! :-)

De reden waarom het me aanspreekt is de power insteek. Een High Intensity Training van 30 minuten. Alles geven in een korte tijd, that feels great! Dat moet ik toch wel aankunnen? We beginnen het eerste deel met een barbell met gewichten eraan. De vrouw voor me heeft er 6 kg per kant aan hangen dus ik doe het ook. (heel cliché: als zij het kan, kan ik het toch ook?) 

Give love to the barbell
De muziek start en het powerblok gaat beginnen. Dit is kicken en voelt goed. Jahoor, dit ken ik uit de Bodypump dus kijk me gaan. Uhhh.. nóg een blokje?? Ik voel mijn schouders inmiddels best (understatement) branden en als instructeurs Leonard en Stuart me een cheer geven, krijg ik de barbell niet eens meer gestrekt. Bij het signaal dat er nog 2 blokken komen, kies ik er toch voor om 1kg aan beide kanten te laten gaan. De laatste rondes kom ik net aan door. Lekker overmoedig hoor Loes, hoor ik mezelf zeggen. 

No limit
Deel 2 is gelukkig zonder barbell en bestaat eigenlijk alleen uit high knees, triceps push-ups, jump squats, skaters en burpees. Het non-stop herhalen en amper rust maakt het killing. I love it! 
BAM! 30 minuten zijn opeens voorbij en ik sta na een korte cooling down als een afgematte powerwoman buiten.













Oké, resumé: 
1. Ik voelde me zó energiek. Ik heb me de hele dag top gevoeld. 
2. Ik ben niet zo sterk als ik had gehoopt dus er is werk aan de winkel. 
3. Van deze Grit Strength word je in no-time superfit én sterker. 
4. In het kader van mijn FatChallenge; De hoge intensiteit verbetert niet alleen mijn conditie, maar levert een snellere vetverbranding op met behoud van spiermassa.
5. En ik ga de blokken zonder barbell mooi toepassen in mijn eigen Bootcamp trainingen.

The day after  
Ik voelde ze vannacht al. Mijn schouders en alle zones er omheen. Gelukkig ervaar ik spierpijn altijd als het resultaat van een keiharde prestatie en zo nu ook. Ik heb ALLES gegeven en het smaakt nog steeds naar meer. Mijn spieren zijn geprikkeld en dat is het nog maar het begin. We want more! Grit is the shit. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten