woensdag 19 maart 2014

Oops, I eat it again

Ik heb het weer gedaan. Ik heb me er aan overgegeven. Een vreetbui. Al drie dagen lang. Misschien moet ik hier het goede voorbeeld geven en val ik nu dramatisch door de mand. Maar ach, ik ben ook maar een mens en ook ik heb mijn zwaktes ;-). Shit man, wat is er gebeurd? 

Een oerbehoefte aan zoet en chocolade kwam op zondag als een golf opzetten en ik heb het niet tegengehouden. De maandelijkse shizzle is in aantocht en dan is het oké toch? Het is zondag (alles-mag-dag) en morgen is dit gevoel gewoon weer weg. Balansdag op maandag dus. 









Maandagmiddag, na de lunch (mijn zwakste moment) werd ik opnieuw geconfronteerd. Dit keer met een Bossche bol van de Boheemen bakker. Holy, die kan niemand toch weerstaan? En weg was ie. Met de gedachte dat ik het er wel weer af train kwam ik niet weg want ik wilde 2 dagen echt even rust houden vanwege pijn in mijn rug. Grommm! Na het eten fiets ik nog even naar de AH om bananen te halen en heb opeens enorme behoefte aan zo'n heerlijke Praliné BonBon Bloc van Cote d'Or. Ik kan niet kiezen en neem gewoon 2 repen mee. (STOP!) Ik eet er één op (ik zal niet zeggen binnen welk tijdsbestek) maar vriendlief krijgt ook nog een stukje van me. Het erge is dat ik helemaal niet naar de AH ging voor de bananen. Ik had mijn zinnen vooraf al gezet op die reep. De bananen waren een excuus. Slap dus. Baal!


Dinsdag. Het is zo gek dat als je weet dat je een fantastisch lekkere snack in je tas hebt zitten, je er elk moment van de dag aan zit te denken. Wanneer ga ik 'm openmaken? Wanneer ga ik 'm openmaken? Nou, het moment is na de lunch (gaan we weer!) en ik deel wat stukjes met mijn collega's. Ik weet dat er vanmiddag nóg een traktatie is want die heb ik zelf georganiseerd. Dus even rustig aan vanmiddag. We hebben een mijlpaal met 200.000 likes op onze Hi Facebook pagina en ik heb cakepops geregeld. Een lekker bescheiden snackje leek me zo. Confrontatie nummer zoveel duikt op want onze social vrienden komen aan met een mega chocolade taart van de Boheemen bakker. (Geluk ten top!) Het is onbeleefd om dit te weigeren (en ook veel te lekker) dus aansnijden die taart. 

Holle Bolle Gijs
Natuurlijk voel ik me een soort van Holle Bolle Gijs als ik thuiskom. Ja, ik ben er vol voor gegaan. Keihard naar mijn behoeften geluisterd. Een suikertrip van 3 dagen. Ik heb genoten. En nu is het klaar. Morgen gaan we weer trainen en als ik train, wordt mijn gezonde, bewuste ik weer geprikkeld. Vanaf nu weer even een stop op Boheemen taartjes, brownies en cakepops enzo... 

Dus sorry als ik met deze confessie nu een totaal slechte indruk bij je heb achtergelaten. Of geeft het juist een goed gevoel dat ik kan schransen als een malle? ;-) Wanneer was jouw laatste vreetkick? Of doe je daar niet aan? 

High Five!
Marloes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten